Saturday, September 26, 2009

Hari Yang Gelap Bertukar Menjadi Gelap

~ Akhirnya,ni lah hari yg aku nntkan..Balik umah n spent time ngn family..Kul 10 pg,aku smpai umah.
Tq so much bwat yg t'syg sbb anta aku blek umah.Aku ase gembira sgt dpt jumpa fmily...Especially,adk
aku yg pleng kecik..Haiqal..dpt jgk aku dgr suara Haiqal..br aku sedau betapa rindunya dia kt aku.
Cam bese,da nak raya..so sume sibuk kmas umah..Taun ni aku xcited sgt sbb dpt raya kt utara..esk pg
lpas subuh,aku akan b'tolak ke Kedah..Sumenye b'jalan lancar..Cm bese..lpas asar,ktorg g amik ibu
pastu g umah mak long aku jap..Aku da lma x jmpa m.long aku..rindu plak kt dia ..Lgpun,mmg family
aku nk snggah umah mami sbb nk beli kuih raya mami..Kueh raya mami mmg Da Bomb..Then ktorg blek..
Smpai kt umah,aku ngn mak aku da kuar msok umah tp adk aku,Haiqal tiba2 je xnk kuar dr kete..Papa pun
angkat haiqa kuar dr kete..Tgh jalan,tiba2 je haiqal jatuh..ktorg it dia letih so ktowg pun angkat dia
then bg dia air..Pas da mnum air,Haiqal still lg pasif..Ktow da mula risau..Papa pnggil Haiqal tp dia
skit pun x pndg papa..Aku cuba suro Haiqal pgang tgn aku tp dia x pgang..Dia nmpk lemah,lesu & juz pndg
one-side je..Ibu makin risau..Ktowg dukung haiqal msok toilet & cuba siram dia ngn air dan tuam dia
dgn ais kt kepala..tp dia x bg respon gak..Btapa sedihnye ati ktowg sume bler tgk Haiqal yg selalu
aktif,tiba2 pasif...Byk kali aku cuba m'manggil dia tp x skali pun dia pndang aku..m'ngalir air mata
aku tgk keadaan adk aku..Dia x pengsan tp dia snyap,longlai,dan xbg wlau sdkit respon kt ktowg..
Aku x smpai ati tgk muka Haiqal yg pucat ngn bibir dia yg biru akibat kesejukan..Aku tros angkt dia
kuar dr toilet..Byk kali jgk Haiqal muntah kt dlm tandas...Ibu da mula panik..So,papa ngn ibu tros
g solat asar utk tnangkan dri masing2..Aku yg dakap adk aku ase sedeh sgt sbb dia b'tmbah trok..Bdn
Haiqal kaku dan kebas.. M'ngalir m'curah2 air mata ak time tu bler tgk adk aku s'olah2 da x b'maya..
Tiba2 abu trun..ibu cuba bkak mulut haiqal..tp dia kancing jari ibu..Ibu panik & suro abad(adk aku jgk)
amik sudu..Haiqal da mula kanceng sudu 2..Ibu da meraung smbil mnangis2 sbot nma Haiqal...Papa abis je
solat tros bwk Haiqal g Hospital ngn ibu..Aku ngn abad tnggal sbb kne jga umah..Mcm2 perasaan & soalan
yg t'lintas d'pkiran aku..Kami hnya mampu berdoa agar sumenya selamat....

No comments:

Post a Comment