Sunday, September 6, 2009

Misz My Children!!!











Tengah bulan pose ni tak tau nape aku rindu sgt2 kt bdk2 taska yg aku jaga dlu..Sebelum aku
msok sni,aku keje sbgai pengasuh kat Taska Mesra Anakku..Taska ni under bgunan Setiausaha Kerajaan(SUK)..so,ank2 org yg keje kerajaan yg aku jaga selama 7 bulan. Mula2,dpt keje kt McD tp aku tolak sbb dpt keje kt taska 2...wlaupun gaji kt McD lg tinggi tp aku tetap nk keje kt taska sbb aku suka sgt2 bdk2...tak tau nape..Lgpun,keje kt taska smpai ptg je..mlm aku bleh spent time ngn family & adk kesayangan aku,Haiqal..hehehehe...
Fiz day aku keje, da kne jaga 7 org bdk..kazen aku pun keje kt si2 tp d'sbbkan time 2 kazen aku cuti sakit denggi,aku pun amik le ank dia 7 org..Mula,cam susah gak sbb sorg pun xbgtau aku cmne jadual taska 2...So,aku pn ikot je apa yg diowg bwat..Bler diowg mandikn bdk..aku pn mandikan la bdk2 yg aku jaga...tima diowg suap mknan,aku pown suap je le mknan kt bdk2 yg aku jaga..Bkn snang tau nk jga bdk2..hnya org yg t'tntu je yg bleh handle bdk2..Byk tau kesalahan yg aku wat dlm msa seminggu aku keje tp beselah 2..adat org bekerja...Kter kne sentiasa b'pkir positif..Kdg2 aku ada jgk t'slah bwat susu..bdk 2 tahun aku bwat gna susu 5 tahun..Kdg2 aku t'lpas pndg bdk yg blom mkn & blom mandi..Bdk2 nih mna tau kne mandi bler,kne mkn bler..Kter sbgai penjaga kne panggil diowg sbb kter yg jga dia..Tp aku xpnah ase m'nyesal sbb ni lah pekerjaan yg pleng best aku pnah wat..7 bulan jga bdk smbil 2gu tawaran U mmg sgt berbaloi..mcm2 pngalaman aku dpt..Tq Puan Umi..

No comments:

Post a Comment