Saturday, September 26, 2009

Hari Yang Murung

Jam m'nunjukkan pukul 12...satu berita pun aku x trima..aku da mkin resah dan aku mmg xleh tido..
Apabila jam da pkol 4.30,aku teros bgn siapkan sahur utk adk aku..mmg aku xtido spanjang mlm..
Tiba2,Papa blek..aku tros tnya cmne keadaan haiqal...Papa kata Haiqal x sedar lg..Papa blek pun
sbb ibu suro papa blek mkn ubt..Papa kne amik ubat darah tinggi stiap ari..klau x,bler2 je papa
bleh kne strok..Aku sedih tgk k'adaan papa yg mkin trok..tambah lg dgn Haiqal yg t'lentang di
Hospital..Mmg btol2 dugaan bg ktorg..Hari ni aku ase sunyi sgt k'adaan umah..xda org yg ketuk
kerusi pkai sudu,xde org tarik tgn aku,xde org yg nk ajk aku men..mmg kosong idup aku..Slalunya
haiqal yang meriuhkan suasana umah ni..tp skang..ntah la..aku pn kemas umah cm bese..lgpun,da
nk raya..kne la kmas umah..Aku xjd blek utara sbb Haiqal blom sedar smpai skang..Ase cm nk ngez
je setiap kali tgk mainan Haiqal..T'ingat setiap detik aku men mainan 2 ngn dia..Akhrnya,jam 4 ptg,
aku trima call dr ibu..Ibu kta haiqal da sedar..dan papa otw blek..so,ibu suro siap2..ak ngn abad
tros siap..Ktowg pun pg hospital...
Smpai je kt hospital,ktorg d'benarkan tgk Haiqal tp sorg demi sorg sbb Haiqal msok ICU,so sorg je
bleh msok blek tu..papa kta Haiqal da sedar tp doktor bg bius nk biar dia rehat...Aku pun msok dlm
blek 2..Ya Allah..pilu dan m'ngalir air mata aku bler tgk keadaan haiqal yg t'baring kt ats katil.
Kaki dan tgn Haiqal kne ikat,wayar bersimpul2 kat ats badan Haiqal..satu bdn kne cucuk sbb nk msokkn
air dan glukos..Mulut dia pun d'bekalkn oksigen sampingan..Haiqal btol2 dlm keadaan kritikal skang.
Bler aku tnya kt papa,pa tros ckp..."Otak Haiqal bengkak sbb sawan t'lalu lama..so,skang dia d'bkalkn
oksigen supaya bengkak tu b'kurangan..". Tuhan saja yg tau mcm mne perasaan aku time 2..Aku mmg
sedih..Ktowg bkak pose kt kantin hospital je..xkesa la..asalkn ktowg x tinggalkn Haiqal sowg2..

No comments:

Post a Comment