Sunday, September 6, 2009

Nak wat kueh raya!!!!

Bler da bulan Ramadhan ni,mula la gatal tgn nk wat kuih raya tp nk wat cmne..Da landing kat UITM sgmat nih,bler le aku nk bwat....Ramadhan lpas,aku tlg mak long aku bwat kuih raya..Dia mmg peniaga kuih raya pleng maju...Peniagaan dia pnah msok surat kabar KOSMO..Dia bwk cucu dia g umrah kali ke2 gna duit hasil p'niagaan dia..Tros terang aku cter,kueh raya mak long aku mmg sgt sedap..owg kta klau kter wat satu masakan dgn pnoh k'ikhlasan..insyaAllah sodap pnyer..
Mak Long aku mmg x pnah merungut dia pnat atau byk sgt tempahan...Slagi dia larat,dia akn wat..
Pekerja dia pun xder ramai sgt..dlm 2 org je t'msok aku..Cuba bygkan 3 org je yg wat keje..Ktowg la yg wat kuih,ktowg la yg hias kuih,ktowg jgk la yg packing kuih..Nseb bek Mak Long aku ade sorg cucu pompuan..bleh le dia tlong nenek dia..
Aku xkesa pun tlg mak long aku...wlaupn agk lumayan upah yg aku dpt,tp pengalaman yg paling aku hargai sepanjang aku keje kt si2...So,kpd sesape yg b'mnat nk tempah kueh raya mak long aku..Tepon je aku...nnt aku bleh tlg uruskan..sodap..skali cuba pasti nk lagi...hehehhee...

No comments:

Post a Comment